ta hand om sig.

Jag är ju lite av de slaget att jag tycker man ska vara rädd om sig.
och ta hand om sig.

Idag var de en sån dag då jag verkligen kände att jag förtjänade massa kärlek och egentid till mig själv.
de kan ju aldrig slå fel liksom.

denna känsla infann sig då de var en rätt maffig dag på jobbet igår.
inte fysiskt kanske. men psykiskt. dom som känner mig vet att jag är ganska kräsen, så de står härliga till. och att få som uppgift att göra ren en räkbox som stått utan kyla med några fåtal räkor kvar i, ja ni kan ju gissa hur de lukta när man öppna. JO FÖRJÄVLA RUTTET ÄCKLIGT ILLA.  och jag trodde ja både skulle svimma, dö och kräkas i ett och samma svep.

men jag gjorde de. och borde få guldbagge priset eller nå annat fint pris för de.
eller åtminstonde löneförhöjning.

nåja, de var inte de detta skulle handla om. utan efter obbet idag så kände jag bara att de var dags för anna tid.
så ja for till valbo en sväng. (med mamma) vi strosa runt och titta. fika.
dessvärre (eller bra) så var de inge stort utbud för min plånbok så de blev bara ett par billiga chinos och träningskläder. och en ansiktisscrubb.

väl hemma igen så börja anna tid. aka egentid.
för de behövs:
badkar
tända ljus
vin
ansiktsmask
pincett
rakhyvel
och en god luktande lotion.
helst av allt ska man ju ha en plopp till badkaret så man kan bada, men då någon verkar ha stulit mig så gick den biten bort idag och de blev en lång avkopplande dusch istället.

sen är de bara att tuta och köra. noppa ögonbrynen. lägg en ansiktismask. där under den tiden rekomenderar jag att tappa upp badkaret, men eftersom de inte fick så, starta duschen och gå och häll upp ett glas vin.
sen är de bara att kliva in.
schampo balsam, raka benen, under armen om du känner för de :P
tvätta dig, glöm inte att ta scrubben till ansiktet. och under tiden, kom ihåg att sträck ut handen och ta en klunk kallt vin lite då och då. MEN, inte för mycket, då kan man bli berusad. och de är inte meningen mitt i veckan :)
sen, kliv ur och torka dig. kryp in i en morgonrock en stund och torka till ordentligt. efter 5-10 min känns kroppen toppen  och då är de bara att smöra in den med en god luktande lotion. MAN KÄNNER SIG SOM EN NY PERSON :D

och inte att glömma, toppsa öronen. de är väl TYP de skönaste som finns.
nästan bättre än sex. :)

så med andra ord, sitter jag här nu i min morgonrock och myser. och känner mig laddad. och med rena öron skulle man ju även kunna säga att jag är nypippad, men så grov i munnen ska vi inte vara här :)

så, de där var mestadels vad annas egentid går ut på. så nu ska jag återgå till att sippa på vinglaset jag hällde upp (ja, de blir bara 1, för de är de som är grejen) innan ja knoppar in och jobbar en dag till innan ja tar lite långledigt.



längtar efter sol. och semester.
mer tid. till allt :)

god natt mina fina ! 



 




är de spänningen i jakten som gjorde att de inte är lika spännande nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0