lördag kväll.

en lördag kväll på gesällvägen.
klockan är snart elva.
Har varit hos grannen och sippat lite vin och ätit ost och kex.
en alldeles lagom lördag om jag får säga de själv.
med de finaste sällskapet. med kloka ord och massa värme.

värme jag ibland saknar. men som nog kommer.
jag är trött. fast de är lördag så känner jag för första gången inga behov av att göra nå speciellt.
så därför ska jag med andra ord snart krama om kudden.

boring. ja kanske.
men samtidigt. så är jag en kvällstrött människa. och jag har jobba hela dan.
så jag får sova snart.

imorgon är jag ledig. första dagen på vad som känns som länge.
och jag har inga måsten. såå skönt.

eller jo. Jag ska baka en hallonpaj till bandyn :)

Kommentarer
Postat av: Grannen

Dock uteblev hallonpajen men som tur var så tog mästerkocken till några knep och slängde ihop en middag :)

2011-03-20 @ 17:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0