tips från coachen.

Ibland har jag sånna där ljusa stunder i köket.
De är inte allt för ofta, de må jag erkänna.. men när de sker, då sker de med bravur.
typ.

idag efter jobbet så tog jag mig en timmes promenad först.
rätt så underbart skönt i eftermiddags solen.

sen kände jag ett sug efter lax. rota lite i frysen, och minsann så hitta jag två bitar där.
så. jag koka ihop lite och vips, så hade mästerkocken lagat en sjukt goood maträtt.
och idag känner jag mig på snäll humör så här nedanför kommer därför receptet.
de är inte en vanesak att detta sker, då jag aldrig känt för att dela med mig.

men de kankse är sviterna från omkullcykligen som får mig att göra detta :) haha.


Lax och spenat:

2 laxfileér.
ca 200g babyspenat
1,5-2 dl grädde.
2 dl creme fraiche
en fin skvätt sweet chili sås
2-3 skivor bacon.
flödesost
Citronpeppar
Havssalt.

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Ta fram en lagom stor ungssäker form
Skölj spenaten i kallt vatten och låt den rinna av ordentligt.
Lägg den i botten på formen, gör ett snitt i varje laxxfilé och fyll den med önskad mängd flödesost.
Lägg dessa sedan på spenatbädden och salta och peppra.

Blanda grädde, creme fraiche, sweet chilin i en bunke.
Klipp ner baconet i önskad storlek och rör om ordentligt så de blir blandat.
Häll röran på laxen och spenaten och sen in i ugnen ca 15-20 min.

servera med önskat tillbehör, typ ett par potatisar.
MUMS!!!

nu är de godnatt. imorgon är de förmiddag igen.
jag saknar ett charmtroll just nu.


Kommentarer
Postat av: mamma

menar du mig!!!???

2011-03-22 @ 23:51:50
Postat av: Charmtroll

Har anna lite svårt o välja charmtroll ?

2011-03-26 @ 00:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0